dc.contributor.author | Lind, Anne | |
dc.contributor.author | Svenkerud, Anne Bergljot | |
dc.date.accessioned | 2023-03-06T06:39:32Z | |
dc.date.available | 2023-03-06T06:39:32Z | |
dc.date.created | 2022-03-04T15:25:09Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Norsklæreren. 2022, 1 (1), 58-71. | en_US |
dc.identifier.issn | 0332-7264 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3055879 | |
dc.description.abstract | Hvordan tenker lærere som tar videreutdanning i norsk omkring arbeid med litterære klassikere i grunnskolen og hva sier dette om deres syn på litterær kompetanse?
En undersøkelse av fagnotatene til lærere som tar videreutdanning i norsk, viser at de i stor grad vektlegger arbeidsmåter som får elevene til å identifisere seg med de fiktive karakterene i tekstene. Danningsperspektivet vektlegges også sterkt. De ser derfor nødvendigheten av å jobbe grundig med elevens leseprosess og å tenke kreativt didaktisk. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Landslaget for Norskundervisning | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Norsklæreren;Nr. 1 - 2022 | |
dc.title | "Ein start som seier voff voff!" En studie av 11 videreutdanningsstudenters fagnotater. | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |
dc.identifier.doi | https://www.norskundervisning.no/nyheter-og-artikler/norsklreren-1-22 | |
dc.identifier.cristin | 2007724 | |
dc.source.journal | Norsklæreren | en_US |
dc.source.volume | 46 | en_US |
dc.source.issue | 1 | en_US |
dc.source.pagenumber | 58-71 | en_US |