Show simple item record

dc.contributor.authorLind, Anne
dc.contributor.authorSvenkerud, Anne Bergljot
dc.date.accessioned2023-03-06T06:39:32Z
dc.date.available2023-03-06T06:39:32Z
dc.date.created2022-03-04T15:25:09Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationNorsklæreren. 2022, 1 (1), 58-71.en_US
dc.identifier.issn0332-7264
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3055879
dc.description.abstractHvordan tenker lærere som tar videreutdanning i norsk omkring arbeid med litterære klassikere i grunnskolen og hva sier dette om deres syn på litterær kompetanse? En undersøkelse av fagnotatene til lærere som tar videreutdanning i norsk, viser at de i stor grad vektlegger arbeidsmåter som får elevene til å identifisere seg med de fiktive karakterene i tekstene. Danningsperspektivet vektlegges også sterkt. De ser derfor nødvendigheten av å jobbe grundig med elevens leseprosess og å tenke kreativt didaktisk.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherLandslaget for Norskundervisningen_US
dc.relation.ispartofseriesNorsklæreren;Nr. 1 - 2022
dc.title"Ein start som seier voff voff!" En studie av 11 videreutdanningsstudenters fagnotater.en_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1
dc.identifier.doihttps://www.norskundervisning.no/nyheter-og-artikler/norsklreren-1-22
dc.identifier.cristin2007724
dc.source.journalNorsklærerenen_US
dc.source.volume46en_US
dc.source.issue1en_US
dc.source.pagenumber58-71en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record