• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Sentraladministrasjonen
  • Publikasjoner fra Cristin
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Sentraladministrasjonen
  • Publikasjoner fra Cristin
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"Ein start som seier voff voff!" En studie av 11 videreutdanningsstudenters fagnotater.

Lind, Anne; Svenkerud, Anne Bergljot
Peer reviewed, Journal article
Published version
Thumbnail
Åpne
Fulltekst+voff+voff.pdf (5.018Mb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3055879
Utgivelsesdato
2022
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • LUI - Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning [491]
  • Publikasjoner fra Cristin [2621]
Originalversjon
Norsklæreren. 2022, 1 (1), 58-71.   https://www.norskundervisning.no/nyheter-og-artikler/norsklreren-1-22
Sammendrag
Hvordan tenker lærere som tar videreutdanning i norsk omkring arbeid med litterære klassikere i grunnskolen og hva sier dette om deres syn på litterær kompetanse?

En undersøkelse av fagnotatene til lærere som tar videreutdanning i norsk, viser at de i stor grad vektlegger arbeidsmåter som får elevene til å identifisere seg med de fiktive karakterene i tekstene. Danningsperspektivet vektlegges også sterkt. De ser derfor nødvendigheten av å jobbe grundig med elevens leseprosess og å tenke kreativt didaktisk.
Utgiver
Landslaget for Norskundervisning
Serie
Norsklæreren;Nr. 1 - 2022
Tidsskrift
Norsklæreren

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit