dc.contributor.advisor | Freyr, Kamilla | |
dc.contributor.advisor | Mathiesen, Ilmi Gutzeit | |
dc.contributor.advisor | Brekketo, Birte | |
dc.contributor.author | Skorve, Rikke Lind | |
dc.date.accessioned | 2023-02-08T12:37:45Z | |
dc.date.available | 2023-02-08T12:37:45Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3049289 | |
dc.description | Vi mennesker har smykket oss med ulike gjenstander i uminnelige tider. Smykker er ikke bare en del av vår kultur, men også en del av vår identitet og de inngår således som en integrert del av våre relasjoner til verden og andre mennesker. Dette er landskapet smykkekunstnere opererer i, og det påvirker både kunsten og kunstnerens mulighet til å kontrollere sine verk og budskapene de formidler.
Med utgangspunkt i kunst som en kollektiv kreativ prosess så ser jeg i denne oppgaven nærmere på samspillet mellom kunstner, kunstverk og publikum i denne prosessen. | en_US |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no | * |
dc.title | Perlekjedet, Om smykker som stedsspesifikk kunst | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |