dc.contributor.author | Nicolaisen, Tove | |
dc.date.accessioned | 2022-05-03T09:46:49Z | |
dc.date.available | 2022-05-03T09:46:49Z | |
dc.date.created | 2021-06-18T14:15:04Z | |
dc.date.issued | 2021-06-22 | |
dc.identifier.citation | Prismet. 2021, 72 (2), 119-134. | en_US |
dc.identifier.issn | 0032-8847 | |
dc.identifier.issn | 2535-311X | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2993848 | |
dc.description.abstract | Møter med religionenes kunst i klasserom og i hellige rom har potensiale til å utvide studenters og elevers læringsrom; komplekse erfaringer kan være gevinsten. Artikkelen utforsker ulike innfallsvinkler til møtene, og hvordan læringsrommet kan forstås på forskjellige måter. Jeg diskuterer begreper og teorier som kan brukes i undervisning: teorier om rom, om normalitetskonstruksjoner, om tolkning av kunst og om kunstens påvirkningskraft. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetet i Oslo | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Prismet;Vol 72, Nr 2 (2021): Sammen? | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Religionenes kunst | en_US |
dc.subject | Hellige rom | en_US |
dc.subject | Hindutempler | en_US |
dc.subject | Moskéer | en_US |
dc.subject | Ekskursjoner | en_US |
dc.subject | Læringsrom | en_US |
dc.subject | Religions- og livssynsundervisning | en_US |
dc.title | Religionenes kunst i klasserom og hellige rom. Teoretiske perspektiver | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.5617/pri.8882 | |
dc.identifier.cristin | 1916774 | |
dc.source.journal | Prismet | en_US |
dc.source.volume | 72 | en_US |
dc.source.issue | 2 | en_US |
dc.source.pagenumber | 119-134 | en_US |