Deltaking i barnevernet - ein analyse av ungdomar sine forteljingar i lys av posisjoneringsteori
Peer reviewed, Journal article
Published version
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2984654Utgivelsesdato
2021-03-25Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Publikasjoner fra Cristin [3196]
- SAM - Institutt for sosialfag [465]
Originalversjon
Tidsskriftet Norges Barnevern. 2021, 4-19. https://doi.org/10.18261/ISSN1891-1838-2021-01-02Sammendrag
I artikkelen utforskar vi vi korleis unge gjev meining til erfaringane sine knytt til deltaking i barnevernet. Det empiriske materialet er basert på intervju med 13 ungdomar om å delta i barnevernet. Ved å nytte narrativ analyse og posisjoneringsteori, har vi analysert korleis dei unge posisjonerer seg sjølv og barnevernet i forteljingane, og korleis dei fortel om relasjonen til barnevernarbeidaren. Forteljingane til dei unge viser stor variasjon. Alt frå forteljingar om samarbeid i ein trygg relasjon, der den unge fortel seg sjølv fram som aktiv og deltakande, til forteljingar om avmakt, der relasjon og deltaking er fråverande. Posisjoneringsperspektivet kan bidra til auka forståing for dei unge sine posisjoneringar i samarbeid med barnevernet, og vere eit nyttig analyseverktøy for praksisfeltet i arbeidet med å legge til rette for barn og unge si deltaking. In this article we explore how young people make meaning to their experiences from participation in Child Welfare Services (CWS). The empirical material is based on 13 interviews with young people about participation in CWS. Narrative analyses and positioning theory form the basis of our analysis of how the young people position the CWS and themselves in their narratives, and how they perceive the relation to the social worker. The told experiences are variating on a continuum, from participation in partnership with the social worker to senses of powerlessness with no relation nor participation. The perspective of positioning may contribute to increased understanding of young people’s positioning in cooperation with CWS and serve as analytic tool when facilitating participation for children and young people in CWS.