• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunnsvitenskap (SAM)
  • SAM - Master Theses
  • SAM - Master i Økonomi og administrasjon – siviløkonom
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunnsvitenskap (SAM)
  • SAM - Master Theses
  • SAM - Master i Økonomi og administrasjon – siviløkonom
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvilke utfordringer skaper digitaliseringen i revisjonsbransjen? : En kvalitativ studie av digitaliseringen i revisjonsbransjen

Holmedal, Anastasija; Løvhaugen, Di Bao Chau Nguyen
Master thesis
Submitted version
Thumbnail
View/Open
Holmedal_Anastasija-Lovhaugen_DiBaoChauNguyen.pdf (1.186Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2823281
Date
2021
Metadata
Show full item record
Collections
  • SAM - Master i Økonomi og administrasjon – siviløkonom [342]
Abstract
Vi undersøker utfordringer som digitaliseringen skaper i revisjonsbransjen. Formålet er å

skape en bedre forståelse av digitaliseringen, aktuelle digitale verktøy i revisjonsbransjen

og fremtiden for den digitaliserte revisjonsbransjen.

Ved bruk av en kvalitativ tilnærmelse med hovedvekt på en empiribasert induktiv og intensiv

design har vi gjennomført semistrukturert intervju som datainnsamlingsmetode. Intervjuer ble

avholdt med revisorer fra to av de fem store revisjonsselskapene og fire mellomstore

revisjonsselskaper i Oslo-området. Alle deltakerne innehar kunnskap om og noen års erfaring

med digitaliserte verktøy i sine arbeidsoppgaver.

Våre funn tyder at de største utfordringene som digitalisering skaper i revisjonsbransjen er

knyttet til investering og implementeringskostnadene, manglende standardisering av digitale

systemer og verktøy, motstand mot endring, black-box-utfordringen og svekket

kunderelasjon.
 
We investigate the challenges that digitalization creates in the auditing industry. This paper

aims to create a better understanding of digitalization, relevant digital auditing tools and

implications of digitalization for the future of the auditing industry.

We have used a qualitative approach with the main emphasis on an empirical-based inductive

and intensive design. Semi-structured interviews were conducted with auditors from two of

the Big 5 and four medium-sized auditing companies in the Oslo-region. All of our participants

have knowledge and at least a few years of experience with use of digital tools in their day-today

work.

We found that investment and implementation costs, resistance to change, black-box

challenges, lack of standardized tools or systems and impaired customer relationship are the

biggest challenges that digitalization creates in the auditing industry.
 
Publisher
OsloMet - storbyuniversitetet

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit