Helt Ærlig. Evaluering av Redd Barnas prosjekt
dc.contributor.author | Jøsok, Evy | |
dc.contributor.author | Tolgensbakk, Ida | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T07:26:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T07:26:08Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7894-774-6 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2753594 | |
dc.description.abstract | Denne evalueringen av pilotprosjektet Helt Ærlig! ble gjort av Evy Jøsok og Ida Tolgensbakk på oppdrag fra Redd Barna. Målet var å undersøke om man oppnådde å styrke kunnskap, holdninger, ferdigheter og verktøy som vil kunne øke ungdoms innflytelse og myndiggjøring på skolen og i nærmiljøet. Til evalueringen har vi gjort kvalitative intervjuer med elever, lærere og lokalpolitikere. Prosjektet ser i det store ut til å ha vært vellykket, spesielt når man tar i betrakting at det fant sted under en global pandemi. Det har vært opplevd som positivt av både elever, lærere og lokalpolitikere, og passer svært godt inn i den nylig innførte Fagfornyelsen i skolen. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | NOVA, OsloMet | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NOVA-Notat;3:2021 | |
dc.subject | ungdom | en_US |
dc.subject | demokrati | en_US |
dc.subject | skole | en_US |
dc.title | Helt Ærlig. Evaluering av Redd Barnas prosjekt | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.source.pagenumber | 31 | en_US |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
NOVA notat [110]