Blar i NIBR notat på forfatter "Jacobsen, Eivind"
-
Detaljhandelen og trygg mat
Jacobsen, Eivind (Prosjektnotat 4-2004, Notat, 2004)Nummer: 4-2004 Tilknyttede prosjekter Organiseringen av produktsikkerhet og –risiko i en internasjonalisert matvarehandel -
Etisk politisk forbruk
Vittersø, Gunnar; Torjusen, Hanne; Roos, Gun; Jacobsen, Eivind; Terragni, Laura (Oppdragsrapport 13-2006, Report, 2006)Nummer: 13-2006 Tilknyttede prosjekter SIFO-survey Etisk- politisk forbruk -
Forbrukerne i et globalt marked
Jacobsen, Eivind (Arbeidsnotat 16-2000, Notat, 2000)Dette notatet er en lett omarbeidet versjon av SIFO's søknad til Norges Forskningsråd (mai 2000) om midler til et strategisk instituttprogram på området internasjonalisering og globalisering. Søknaden nådde dessverre ikke ... -
Kjøkkenpraksis og mathygiene
randil; Jacobsen, Eivind (Fagrapport 3-2011, Report, 2011)Nummer: Fagrapport nr.3-2011 Tilknyttede prosjekter Kjøkkenhygiene -
Markedsføring av økologiske produkter i utvalgte land
Jacobsen, Eivind (Oppdragsrapport 13-2007, Report, 2007)I denne rapporten ser vi på utviklingen i de økologiske markedene i Storbritannia, Tyskland, Danmark, Sverige og Norge. Vi ser på markedenes volum og vekst, på sertifiserings- og merkeordninger og de viktigste aktørene. ... -
Omdømme og troverdighet
Jacobsen, Eivind (Prosjektnotat 5-2004, Notat, 2004)Nummer: 5-2004 Tilknyttede prosjekter Organiseringen av produktsikkerhet og –risiko i en internasjonalisert matvarehandel -
Produktutvikling og sortimentspolitikk i kjedenes tid
Jacobsen, Eivind (Arbeidsnotat 12-1999, Notat, 1999)I dette innlegget ønsker jeg å fokusere på noen av betingelsene for produkt- og sortimentsutvikling i det norske jordbruksbaserte matvaresystemet - fra jord til bord. Mens de foregående innleggene i stort mon har lagt ... -
Seleksjon og ignorering
Jacobsen, Eivind; Borgen, Svein Ole; Heidenstrøm, Nina (Oppdragsrapport 2-2011, Report, 2011)Rapporten er en undersøkelse av merkemangfoldet i dagligvarehandelen, med utgangspunkt i den pågående offentlige debatten om “merkejungelen” som et kaos av symboler, bilder, logoer og tekst. Vi ønsker å vite hvordan ...