Viser treff 81-100 av 328

    • Ny start med fullført gjeldsordning 

      Poppe, Christian (Report, 2010)
      Den foreliggende studien er en analyse av hvordan det har gått med de som har gjennomført en gjeldsordning, og bygger på intervjuer med 271 personer som avsluttet sine ordninger i løpet av 2007. Intervjuene ble gjennomført ...
    • Bundet til mobilmasten? 

      Lavik, Randi; Schjøll, Alexander (Report, 2010)
      Denne rapporten tar for seg detaljsalg av mobiltelefoner til forbrukere. Vi har kun sett på såkalte bundlede mobiltelefoner, dvs. telefoner som selges med abonnement eller på annen måte er knyttet til en bestemt operatør. ...
    • Gode intensjoner søker eierskap 

      Brusdal, Ragnhild; Borch, Anita (Rapporter 13-2010, Report, 2010)
      Retningslinjene for markedsføring mot barn og unge er løst forankret og trenger et klarere eierskap skal de fungere Tilknyttede prosjekter none
    • A secret success? 

      Heidenstrøm, Nina (Report, 2010)
      Elektrisitetsforbruket i norske husholdninger har stagnert og til og med sunket siden 1990. I prosjektet ønsker vi å definere hvilke faktorer som kan forklare en slik uforutsett utvikling. Dette notatet forsøker å validere ...
    • Kravspesifikasjon for innkjøp av klær til enslige mindreårige asylsøkere 

      Almgren, Sara (Oppdragsrapport 8-2010, Report, 2010)
      Nummer: 8-2010 Tilknyttede prosjekter none
    • Barn som forbrukere av kommersielle nettsamfunn 

      Ånestad, Siv Elin; Brusdal, Ragnhild; Kjørstad, Ingrid (Oppdragsrapport 5-2010, Report, 2010)
      Barn blir forbrukere i kommersielle nettsamfunn hvor det tilrettelegges for at de kan kjøpe virtuelle varer og tjenester, og betale via for eksempel mobiltelefon. Utgangspunkt for dette prosjektet var uttrykk for bekymringer, ...
    • Barn og unge i den nye mediehverdagen - etnisitet, kultur og tradisjon 

      Slettemeås, Dag (Oppdragsrapport 1-2007, Report, 2007)
      RAM-støttet oppdragsrapport om foreldres holdninger og strategier i forhold til barnas mediebruk, spesielt ift digital medieteknologi. I tillegg til holdninger og vurderinger tar den for seg praktisk medieregulering i ...
    • Å få rett - når du har rett 

      Jacobsen, Eivind; Lavik, Randi; Stø, Eivind (Oppdragsrapport 4-2007, Report, 2007)
      Nummer: 4-2007 Tilknyttede prosjekter Forbrukertvister
    • Bondens marked etter fire år i norge 

      Vramo, Lill Margrethe; Jervell, Anne Moxnes (Oppdragsrapport 10-2007, Report, 2007)
      Bondens marked i Norge blir i denne rapporten evaluert etter fire år som en ny og alternativ markedskanal. Bondens marked i Norge blir i denne rapporten evaluert etter fire år som en ny og alternativ markedskanal. Som ...
    • Merkestrategier for kjøtt i Europa 

      Dulsrud, Arne (Oppdragsrapport 7-2007, Report, 2007)
      Hovedhensikten med rapporten er å gi en oversikt over dominerende merkestrategier for kjøtt i utvalgte europeiske land (England, Sverige, Danmark og Frankrike) med henblikk hva slags informasjon som formidles og på hvilken ...
    • Lommepenger, ekstrapenger og lærepenger 

      Brusdal, Ragnhild (Rapport 6-1998, Report, 1998)
      Ungdom og forbruk er et tema som er gjenstand for bekymring og konflikter i mange hjem. Denne rapporten handler om foreldre som forsørgere og oppdragere. Men den handler også om barna deres og hvor mye de får i lommepenger ...
    • Inkasso i Norden - En sammenligning av inkassosystemene i Sverige, Danmark og Norge 

      Tufte, Per Arne (Oppdragsrapport 6-2007, Report, 2007)
      Nummer: 6-2007
    • Ute av syne, ute av sinn? 

      Jacobsen, Eivind; Lavik, Randi (Oppdragsrapport 8-2007, Report, 2007)
      I denne rapporten resonnerer vi omkring et eventuelt forbud mot synlig framvisning av tobakksvarer i butikk. Vi drøftet hvorvidt et slikt tiltak kan tenkes å virke etter hensikten, dvs. å redusere andelen røykere, spesielt ...
    • Utgifter til mat for personer med familiær hyperkolesterolemi (FH) 

      Øybø, Anne Marie (Oppdragsrapport 9-2007, Report, 2007)
      Nummer: 9-2007 Tilknyttede prosjekter Referansebudsjettet
    • Markedsføringsstrategier og forbrukerbeskyttelse i levende reklame mot barn og unge 

      Sverdrup, Sidsel (Arbeidsrapport 13-1992, Report, 1992)
      Denne arbeidsrapporten er en del-rapport fra et nordisk prosjekt med tittelen 'Otraditionella marknadsforingsmetoder mot barn och unga'. Prosjektet bestAr av fire separate delrapporter som kan leses uavhengig av hverandre.
    • Seleksjon og ignorering 

      Jacobsen, Eivind; Borgen, Svein Ole; Heidenstrøm, Nina (Oppdragsrapport 2-2011, Report, 2011)
      Rapporten er en undersøkelse av merkemangfoldet i dagligvarehandelen, med utgangspunkt i den pågående offentlige debatten om “merkejungelen” som et kaos av symboler, bilder, logoer og tekst. Vi ønsker å vite hvordan ...
    • Skjønnhet og helse 

      Roos, Gun; Rysst, Mari (Report, 2011)
      Nummer: 1-2011 Innhold image(arrow) Innledning: Utseendets sosiale betydning Av Ingun Grimstad Klepp, Gun Roos og Mari Rysst image(arrow) ”Å se bra ut”: kroppsidealer og kroppspraksiser i Norge Av Mari Rysst ...
    • Sjetteklassingers digitale hverdag 

      Smedsrud, Erikka (Fagrapport 1-2012, Report, 2012)
      Denne rapporten om barns digitale mediehverdag og de kjønnsmessige aspektene slike praksiser har er en bearbeiding av en forfatterens mastergrad ved Sosialantropologisk Institutt, Universitetet i Oslo, innlevert våren 2011. ...
    • Indikatorer for forbruksutviklingen i Norge 

      Heidenstrøm, Nina; Tangeland, Torvald (Oppdragsrapport 1-2015, Report, 2015)
      Nummer: Oppdragsrapport nr.1 -2015  På oppdrag fra Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet har SIFO  utviklet en metodikk for å beskrive og evaluere ...
    • Eldres vurderinger av forbrukermarkedene før og nå 

      Berg, Lisbet (Oppdragsrapport 10-2013, Report, 2013)
      Nummer: 10-2013 Tilknyttede prosjekter Eldre forbrukere i såbare situasjoner