• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Forbruksforskningsinstituttet (SIFO)
  • SIFO Rapport
  • View Item
  •   Home
  • Forbruksforskningsinstituttet (SIFO)
  • SIFO Rapport
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Seleksjon og ignorering

Jacobsen, Eivind; Borgen, Svein Ole; Heidenstrøm, Nina
Report
Thumbnail
View/Open
file77467_oppdragsrapport_2-2011.pdf (5.627Mb)
URI
https://hdl.handle.net/20.500.12199/5259
Date
2011
Metadata
Show full item record
Collections
  • SIFO Rapport [321]
Abstract
Rapporten er en undersøkelse av merkemangfoldet i dagligvarehandelen, med utgangspunkt i den pågående offentlige debatten om “merkejungelen” som et kaos av symboler, bilder, logoer og tekst. Vi ønsker å vite hvordan forbrukeren opplever og ikke minst håndterer denne påståtte jungelen. Det empiriske materialet består av en markedskartlegging, to fokusgrupper og en websurvey utført høsten 2010. Resultatene viser at forbrukere er enige i at merkeordningene kan fremstå som en jungel, men samtidig utarbeides strategier for å håndtere mangfoldet. Vi finner også at gjenkjennelses- og kunnskapsnivået er svært varierende. Det er de offentlige ordningene som kommer best ut. Forbrukerne etterlyser mer informasjon om merkene i butikkene og på produktene. Tilknyttede prosjekter none
Publisher
Oslo, SIFO
Series
Oppdragsrapport 2-2011

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit