• Når arbeidet blir skole og skolen blir arbeid – #Læringslivet som et eksempel på et symbiotisk læringssystem 

      Amble, Nina; Johansen, Else Marie (Forskning og Forandring;Vol. 1, No. 2, Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Abstrakt Medarbeiderdrevet innovasjon (MDI) (Høyrup, 2010, 2012) kan relateres til uformell læring og kollektiv organisatorisk læring basert på bred deltakelse i utviklingsarbeid på arbeidsplassen (Herbst 1993a, b; ...
    • Om å lære i lag - en modell for kollektiv videreutdanning 

      Amble, Nina; Johansen, Else Marie (Aksjonsforskning i Norge, volum 2: Grunnlagstenkning, forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster;, Chapter; Peer reviewed, 2020-12-23)
      This article describes an action research project in which a collective model for further education was developed and tested in practice at four workplaces in four municipalities, in the municipal health and care service. ...
    • Reflection in action with care workers in emotion work 

      Amble, Nina (Action research;10(3), Journal article; Peer reviewed, 2012-04-23)
      At first glance, ‘reflection in action’ seems like a fairly unambiguous concept. Many will associate the term with Scho¨n (1983) as a central a point in his work was to emphasize the ability to reflect as a prerequisite ...