• Erfaringslæring og yrkesfaglærere: en kvalitativ studie 

      Inglar, Tron (Peer reviewed; Doctoral thesis, 2009)
      Den pedagogiske utdanningen av yrkesfaglærere i Norge har en relativt kort historie. Statens yrkeslærerskole ble institusjonalisert i 1947 og avløste instruktørkursene man hadde gjennomført noen år1. Institusjonen har ...
    • Proficiency Forms and Vocational Pedagogical Principles 

      Inglar, Tron (Journal of the International Society for Teacher Education;18(2), Journal article; Peer reviewed, 2014)
      This article is based on research on experiential learning and vocational teachers. The author describes his analysis of curricula for the vocational teacher education and explains the education´s purpose, content, and ...
    • Strategier og teknikker i karriereveiledning av studenter 

      Inglar, Tron (Journal article, 2010)
      I denne artikkelen vil jeg kort redegjøre for fire ulike veiledningsstrategier1 og gi noen konkrete forslag til hvordan du kan benytte dem i ditt arbeid som studieveileder. Tenk deg at en student kommer til deg og spør: ...
    • Yrkesfaglærere og elever i et globalisert samfunn - deres utvikling og ontologiske sikkerhet 

      Inglar, Tron (Nordic Journal of Vocational Education and Training;1(1), Journal article; Peer reviewed, 2011)
      Hvordan er det å være yrkesfaglærer og -elev i et globalisert samfunn? Svarene kan utgjøre viktig kunnskap for å forstå yrkesfaglærere og deres elever, slik at en kan organisere god lærerutdanning og yrkesopplæring. ...