Blar i LUI - Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning på emneord "Lærerstudenter"
Viser treff 1-4 av 4
-
Allmennlærerstudenters arbeidsinnsats : bedre enn sitt rykte?
(FoU i Praksis;2010, Chapter; Peer reviewed, 2011-04)Tradisjonelt har undersøkelser av studentenes arbeidstid foregått ved å be studentene om å estimere sin gjennomsnittlige arbeidstid pr uke, ofte for et langt tidsrom. Denne måten å undersøke på har metodiske svakheter ... -
Lærerstudenters bruk av Monte Carlo-simulering for å løse oppgaver om sannsynlighet: En analyse av 16 gruppebesvarelser
(Acta Didactica Norden (ADNO);Vol 15 Nr. 3 (2021): Lærerutdanningens undervisningspraksiser på campus, Peer reviewed; Journal article, 2021-12-15)Programmering er tatt inn i den nye læreplanen for matematikk i grunnskolen i Norge. Det betyr at lærerstudenter har behov for å få erfaring med å løse matematiske problemer gjennom programmering. I matematikkfaget på ... -
Lærerstudenters erfaringer med - og holdninger til - matematikkfaget
(Chapter; Peer reviewed, 2012-04)Gjennom en spørreundersøkelse blant over 1400 studenter på ulike profesjonsutdanninger ved Høgskolen i Oslo har vi forsøkt å belyse problemstillingen «Hvilke forskjeller og likheter er det i studenters erfaringer med og ... -
Refleksjonsøkter og trekantsamarbeid i «tur-retur»- praksis
(Scandinavian Journal of Vocations in Development;Årg 3 (2018), Journal article; Peer reviewed, 2018-02-04)Målet med dette studiet er å finne en modell for praksis for grunnskolelærerstudenter som i større grad tetter gapet mellom teori og praksis. Refleksjonsseminar og tur –retur praksis ble prøvd ut, for å utdanne studenter ...