• Den nasjonale minneseremonien etter 22. juli 2011 

      Knudsen, Jan Sverre (Skriftserie for senter for musikk og helse;7, Journal article; Peer reviewed, 2014)
      Terrorangrepene i Regjeringskvartalet i Oslo og på Utøya ble etterfulgt av en lang rekke offentlige arrangementer, de fleste med musikalsk opptreden som en vesentlig uttrykksform. 21. august 2011 ble den offisielle statlige ...
    • Grenser for norskhet? Om barns medborgerskap og kulturelt mangfold i barnehagen 

      Thun, Cecilie (Norsk pedagogisk tidsskrift;99(03), Journal article; Peer reviewed, 2015)
      Er norskhet et inkluderende begrep, eller er det grenser for norskhet i barnehagen? Tematiseres barns medvirkning i sammenheng med kulturelt mangfold? Artikkelen diskuterer forståelser av norskhet og et flerkulturelt ...
    • Inclusive and Women-friendly in a time of Diversity? The Scandinavian citizenship regime the childcare lesson 

      Thun, Cecilie (Nordic Journal of Social Research;6, Journal article; Peer reviewed, 2015)
      In this article, I ask: Is the Scandinavian citizenship regime inclusive and women-friendly in a time of diversity? I approach this question by addressing the intersection of gender and ethnicity in relation to social ...
    • Likestilt og forskjellig? Om menn og likestilling i barnehagen 

      Kasin, Olav; Slåtten, Mette Vaagan (Nordisk barnehageforskning;9, Journal article; Peer reviewed, 2015-03-28)
      Artikkelen belyser målsettingen om 20 prosent menn i norske barnehager som bidrag til å fremme likestilling i barnehagen. Vi har gjennomført to undersøkelser som viser at det eksisterer ulike forventinger til menn og kvinner ...
    • Music of the multiethnic minority : a postnational perspective 

      Knudsen, Jan Sverre (Music and arts in action;3 (3), Journal article; Peer reviewed, 2011)
      This article examines implications of a postnational perspective on the music of minorities. As an example, the musical practices of a multiethnic hip-hop group in Norway are discussed with reference to musicological, ...