• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI)
  • LUI - Institutt for barnehagelærerutdanning
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI)
  • LUI - Institutt for barnehagelærerutdanning
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Grenser for norskhet? Om barns medborgerskap og kulturelt mangfold i barnehagen

Thun, Cecilie
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
View/Open
Postprint (185.2Kb)
URI
https://hdl.handle.net/10642/2958
Date
2015
Metadata
Show full item record
Collections
  • LUI - Institutt for barnehagelærerutdanning [210]
Original version
Thun, C. (2015). Grenser for norskhet?-Om barns medborgerskap og kulturelt mangfold i barnehagen. Norsk pedagogisk tidsskrift, 99(03), 194-207.   https://doi.org/10.18261/ISSN1504-2987-2015-03-04-04
Abstract
Er norskhet et inkluderende begrep, eller er det grenser for norskhet i barnehagen? Tematiseres barns medvirkning i sammenheng med kulturelt mangfold? Artikkelen diskuterer forståelser av norskhet og et flerkulturelt fellesskap i barnehagen, samt introduserer et medborgerskapsperspektiv til å analysere inkludering og ekskludering i en flerkulturell norsk barnehage.
Publisher
Universitetsforlaget
Series
Norsk pedagogisk tidsskrift;99(03)

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit