Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorThun, Cecilieen_US
dc.date.accessioned2016-01-28T12:14:30Z
dc.date.available2016-01-28T12:14:30Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationThun, C. (2015). Grenser for norskhet?-Om barns medborgerskap og kulturelt mangfold i barnehagen. Norsk pedagogisk tidsskrift, 99(03), 194-207.en_US
dc.identifier.issn0029-2052en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 1257558en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/2958
dc.description.abstractEr norskhet et inkluderende begrep, eller er det grenser for norskhet i barnehagen? Tematiseres barns medvirkning i sammenheng med kulturelt mangfold? Artikkelen diskuterer forståelser av norskhet og et flerkulturelt fellesskap i barnehagen, samt introduserer et medborgerskapsperspektiv til å analysere inkludering og ekskludering i en flerkulturell norsk barnehage.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.ispartofseriesNorsk pedagogisk tidsskrift;99(03)en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosiologi: 220en_US
dc.titleGrenser for norskhet? Om barns medborgerskap og kulturelt mangfold i barnehagenen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/ISSN1504-2987-2015-03-04-04


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel