Blar i TKD - Master i Estetiske fag på emneord "Pedagogikk"
Viser treff 1-8 av 8
-
Building Blocks fra simplisitet til kompleksitet
(MEST;2020, Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven omhandler hvordan man kan benytte teaterkompaniet Frantic Assemblys devisingmetodikk Building Blocks for å utvikle en bevegelsesbasert forestilling. Den teoretiske undersøkelsen belyser kunstneriske ... -
Drama som læringsform i Fagfornyelsen - Om å styrke elevers dybdeforståelse av de tre tverrfaglige temaene "demokrati og medborgerskap", "folkehelse og livsmestring" og "bærekraftig utvikling".
(MEST;2020, Master thesis, 2020)This master thesis is aimed at teachers and drama educators, especially those working in primary school. I am also reaching out to Norwegian school authorities, school owners and others. The study examines how Drama as ... -
Frivillig klovneri og organisert lek i flyktningleirer i Hellas
(MEST;2018, Master thesis, 2018)I verden i dag er det mange mennesker på flukt, og en god andel av dem lever et midlertidig liv i flyktningleirer. Folk som ikke lever innen flyktningleirenes murer, kan komme inn med den hensikt å hjelpe menneskene som ... -
Kill your darlings: Om et forestillingsarbeid med ungdom i fokus - forringet av pandemi
(MEST;2022, Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven henvender seg til pedagoger og andre som jobber med ungdom, spesielt innen drama og teater, men også generelt i dannelses- og utdannelsessammenhenger. Hensikten med studien er å undersøke hvordan ... -
Lytting som inngang til likeverdighet og deltakelse: Om ikke-verbal kommunikasjon i dramaundervisning på vgs
(MEST;2021, Master thesis, 2021)I denne studien undersøker jeg kommunikasjonen i dramaklasserommet, der empirien baseres på to undervisningsøkter med en dramaklasse på videregående skole. Jeg ønsker å møte elever i en likeverdig dialog, samtidig som faget ... -
Maleundervisning i videregående skole – Fagdidaktiske ideologier og relasjonen til samtidens kunstfelt.
(Master thesis, 2014)Masteroppgaven omhandler maleundervisningens praksis innen et utvalg videregående skoler. Maleundervisning er en del av praksisen innen faget Visuelle Kunstfag, ved utdanningsprogrammet Studiespesialisering med ... -
Samtaler om vanskelige tema i skolen: Fortelling som inngang til samtaler med barn og unge
(MEST;2021, Master thesis, 2021)Dette masterprosjektet henvender seg til lærere og dramapedagoger i grunnskolen og videregående utdanning, samt til pedagogstudenter og andre interesserte. I prosjektet ser jeg på sammenhengen mellom fortellinger, livsmestring ... -
Øko-estetisk refleksjon i praksis: Hvilken rolle kan kunst spille i den øko-filosofiske samtalen med ungdom.
(MEST;2021, Master thesis, 2021)Inspirert av Nasjonalmuseets bruk av filosofisk samtale i kunstformidlingen til elever spør jeg om det er mulig å utvide dette konseptet ved bruk av estetiske virkemidler. For å besvare spørsmålet har jeg gjort et ...