Blar i LUI - Master i Grunnskolelærer for trinn 5-10 på emneord "Tilpasset opplæring"
Viser treff 1-8 av 8
-
Elever i matematikkvansker
(Master thesis, 2022)Formålet med denne studien er å undersøke hvordan fire ungdomsskolelærere arbeider med å kartlegge og tilrettelegge for elever i matematikkvansker. På bakgrunn av dette har jeg valgt problemstillingen: Hvordan arbeider ... -
Genetikkens implikasjoner for skoleforskning og lærerhverdag: en litteraturstudie
(Master thesis, 2022)Jeg undersøker i denne oppgaven litteratur innen intelligensforskning og atferdsgenetikk, og knytter disse forskningsfeltenes implikasjoner for elevforutsetninger opp mot utdanningsforskning og lærerpraksis. Gjennom en ... -
Lærer-elev-relasjonen i møtet med elever med autismespekterforstyrrelse
(Master thesis, 2022)Formålet med denne masteroppgaven har vært å få kunnskap om hva som kjennetegner læreres relasjonsarbeid i møtet med elever med autismespekterforstyrrelse (ASF). Oppgaven har sett på hvordan lærere arbeider i møtet med ... -
Programmering som tilpasset opplæring for fremtidens problemløsere: En studie av elever med stort læringspotensial
(Master thesis, 2022)Studien handler om tilpasset matematikkundervisning for elever med stort læringspotensial med bruk av programmeringsverktøy. Målet er å få frem 6 elevers opplevelser i bruken av programmering i matematikkundervisningen og ... -
Rike oppgaver som verktøy for tilpasset opplæring i matematikk : en litteraturgjennomgang
(Master thesis, 2022)I denne litteraturgjennomgangen blir rike oppgaver vurdert. Hvordan blir de designet, hvilke likheter har de med åpne oppgaver og hvordan kan de benyttes som tilpasset opplæring. Rike oppgaver er oppgaver som tillater ulike ... -
Students with dyslexia learning English using digital learning aids
(Master thesis, 2022)Over the last years schools have become more digital, in form of students having their own digital device, example computers or tablets. As a teacher you will experience having students in class who struggle with reading- ... -
Tilpasset opplæring i musikkundervisningen - En studie av fire musikklærere sin forståelse og praktisering av tilpasset opplæring
(Master thesis, 2022)Tilpasset opplæring er et prinsipp lærere skal arbeide etter for å skape en undervisning som er i møte med mangfoldet av elever. I denne masteroppgaven ser jeg på prinsippet fra et musikkfaglig perspektiv gjennom ... -
Utagerende atferd og tilpasset opplæring
(Master thesis, 2022)Denne masteravhandlingen handler om læreres perspektiver på tilpasset opplæring for elever med utagerende atferd. Problemstillingen lyder derfor som følgende: Hvilke perspektiver har lærere om tilpasset opplæring for elever ...