Blar i SPS - PhD in the Study of Professions på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosialt arbeid: 360"
Viser treff 1-5 av 5
-
The occupational context of activation work: the relative role of educational and workplace qualification and socialisation
(OsloMet Avhandling 2020;Nr 30, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2020)Activation policies, understood as mandatory activation of clients outside the labour market, have affected citizens’ lives and altered the frontline work in welfare offices dramatically. In effect, there are new ... -
Organisasjonens betydning for sosialarbeideres vurderinger
(Skriftserien avhandling;(8), Peer reviewed; Doctoral thesis, 2015)Hvilken betydning har det for ungdom med barnevernsbakgrunn om de får oppfølging fra barneverntjenesten eller sosialtjenesten som del av NAV etter fylte 18 år? Temaet for avhandlingen er sosialarbeideres vurderinger om ... -
Overgangen fra fagarbeider til yrkesfaglærer. Yrkesfaglærerutdanning som overgangsarena fra ett yrke til et annet
(OsloMet Avhandling 2021;Nr 16, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2021)I denne avhandlingen studerer jeg hva som kjennetegner utdanning som overgang fra fagarbeid til lærerarbeid. Når stadig flere velger å bytte karriere i løpet av voksenlivet oppstår det nye studentgrupper i høyere utdanning, ... -
Utdanning er utdanning? Underrepresenterte grupper i høyere utdanning og valg knytta til fagfelt
(OsloMet Avhandling 2019;Nr. 19, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2019)I denne avhandlingen følger vi to grupper som historisk har vært underrepresentert i høyere utdanning i Norge; studenter med lav sosial bakgrunn og studenter med foreldre fra Asia, Afrika, Sør- og Mellom-Amerika, samt ... -
What We Owe to Our Children. Relationships and Obligations in Public Care
(OsloMet Avhandling;2018, nr 22, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2018)Public care is part of the child protection system. Public care institutions are childrearing institutions where foster parents or employees in residential institutions assume responsibility for the daily care and ...