Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFossum, Hanne
dc.contributor.advisorVarkøy, Øyvind
dc.contributor.authorNordnes, Cecilie
dc.date.accessioned2018-11-26T14:51:03Z
dc.date.available2018-11-26T14:51:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/6382
dc.descriptionMaster i skolerettet utdanningsvitenskapen
dc.description.abstractDenne masteroppgaven har til hensikt å belyse hvordan analyse av populærmusikk gjennomføres på ungdomstrinnet. Innledningsvis blir mine tanker rundt valget av tema til denne oppgaven, samt tidligere forskning og sentral teori lagt frem. Til mitt forskningsprosjekt ble det gjennomført en kvalitativ studie med to informanter fra ulike skoler, hvor observasjon og intervju ble anvendt som forskningsmetode. Problemstillingen til denne masteroppgaven er: Hvilken rolle kan analyse av populærmusikk spille som en del av arbeidet med rytmisk musikk på ungdomstrinnet? Mine to hovedfunn fra forskningsprosjektet viser at det er en sammenheng mellom undervisningsaktivitetene analyse og lytting, og at formal lytting ofte blir anvendt fremfor assosiativ lytting av lærerne. Hovedfunnene blir drøftet i sammenheng med den andre innsamlede empirien og i lys av relevant teori.en
dc.language.isonben
dc.publisherOsloMet - Storbyuniversiteteten
dc.subjectMusikken
dc.subjectPopulærmusikkanalyseren
dc.subjectUngdomstrinnen
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110::Annen musikkvitenskap: 119en
dc.titleAnalyse av populærmusikk på ungdomstrinneten
dc.typeMaster thesisen
dc.description.versionpublishedVersionen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel