Blar i SEN - Documents på tittel
Viser treff 28-33 av 33
-
Sammenligning av to undersøkelsesmetoder innen psykomotorisk tradisjon : GFM-52 og DOK
(Fysioterapeuten;22 (2), Journal article; Peer reviewed, 2010-02-12)Hensikt: Innen psykomotorisk fysioterapi er det utviklet to relativt like undersøkelsesmetoder: Global Fysioterapi Metode-52 (GFM-52) og Den Omfattende Kroppsundersøkelsen (DOK). Denne studiens hensikt var å sammenligne ... -
Strategier i forskningsveiledning? En analyse av veilederes tilbakemelding på tekst
(Uniped;36(4), Journal article; Peer reviewed, 2013)Denne artikkelen vil belyse spørsmålet om forskningsveiledere i høyere utdanning har noen strategier for sin veiledningsvirksomhet og hva som eventuelt kjennetegner slike strategier. Utgangspunktet ligger i analyse ... -
Temperature, growth season length and phytoplankton abundance in the Gulf of Maine
(Marine & Freshwater Research;, Journal article; Peer reviewed, 2015-03-19)I show that the relation between annual average phytoplankton concentration (as mg Chl-a.m-3) and in situ sea surface temperature, SST, is positive (Chl-a â 0.5 Ã SST, r = 0.8, p < 0.001) at an average temperature of ... -
The Road Not Taken: the fate of W.E.B. Du Bois's Science of Society
(Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Undermineres arbeidsviljen av velferdsstaten?
(Tidsskrift for velferdsforskning;14 (4), Journal article; Peer reviewed, 2011-12)Det er frykt for at en velferdsstat med sjenerøse trygdeordninger over tid vil undergrave arbeidsinvolveringen med det resultat at stadig flere vil foretrekke å leve på trygd. Denne studien viser at arbeidsinvolveringen i ... -
Utvikling av læreres undervisningspraksis i matematikk som en utforskende og reflekterende virksomhet. En teoretisk og empirisk grunnet drøfting.
(Acta Didactica Norge;7(1), Journal article; Peer reviewed, 2013)I artikkelen retter jeg søkelyset mot læreres utvikling av egen undervisningspraksis og lærerkompetanse i matematikk. Mitt utgangspunkt er å se lærerkompetanse som noe profesjons- og handlingsrettet og å se læreres utvikling ...