• Det relasjonelle aspektet ved lærerrollen 

      Mausethagen, Sølvi; Kostøl, Anne (Norsk pedagogisk tidsskrift;(3), Journal article; Peer reviewed, 2010)
      Læreryrket beskrives både som en relasjonsprofesjon og en omsorgsprofesjon, og gode relasjoner mellom lærer og elev blir i mange studier vurdert som en sentral faktor når det gjelder elevenes læring. Dette aktualiserer ...
    • Kompetente nyutdannede lærere: Et spørgsmål om gode lærerteam - eller om den rette mentorordning? 

      Raaen, Finn Daniel (Unge Pædagoger;(2), Journal article; Peer reviewed, 2011)
      Artikkelen pointerer at det er mulig å forstå hvorfor en inkluderende arbeidsplasskultur og faglig og emosjonelt støttende samarbeidsformer kan være minst like viktig for mestringsforventning og trygghet som hvor lenge man ...
    • Novice teachers and how they cope 

      Caspersen, Joakim; Raaen, Finn Daniel (Teachers and Teaching: theory and practice;, Journal article; Peer reviewed, 2013-10-17)
      Teachers often describe their first teaching job following graduation as a shocking experience. This description raises several questions: Do novice teachers actually have a lower level of coping than experienced teachers? ...
    • Towards a Sociocultural Perspective on Identity Formation in Education 

      Vågan, André (Mind, culture and activity;18 (1), Journal article; Peer reviewed, 2011-01-19)
      This article discusses a sociocultural approach to processes of identity that has implications for how we understand learning and identity formation in education. Focusing on the socially constructed and culturally figured ...