Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAure, Venkeen_US
dc.contributor.authorGjærum, Rikke Gürgensen_US
dc.date.accessioned2016-03-21T13:15:09Z
dc.date.available2016-03-21T13:15:09Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationAure, V., & Gjærum, R. G. (2015). Møter med marginale røster i kunstdidaktikken. InFormation-Nordic Journal of Art and Research, 4(2).en_US
dc.identifier.issn1893-2479en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 1310396en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/3163
dc.description.abstractArtikkelen utforsker kunstdidaktikken fra et teoretisk begrepsutviklingsperspektiv og fremviser temanummerets fokus på marginale røster i og gjennom kunsten. Forfatterne belyser hvordan kunsten kan bidra med et mulighetsrom for å realisere et reelt kulturelt demokrati i samfunnet ved hjelp av samtidskunsteksempler og forslag om å utvikle en estetisk vitenskapsteori.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershusen_US
dc.relation.ispartofseriesInFormation-Nordic Journal of Art and Research;482)en_US
dc.subjectMarginaliteten_US
dc.subjectutenforskapen_US
dc.subjectkunstdidaktikken_US
dc.subjectestetikken_US
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Kunsthistorie: 120::Folkekunst, kunsthåndverk: 123en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.titleKunstdidaktikkens møte med marginale røsteren_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionThis work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.en_US
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.7577/if.v4i2.1539en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel