dc.contributor.author | Aure, Venke | en_US |
dc.contributor.author | Gjærum, Rikke Gürgens | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-03-21T13:15:09Z | |
dc.date.available | 2016-03-21T13:15:09Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.citation | Aure, V., & Gjærum, R. G. (2015). Møter med marginale røster i kunstdidaktikken. InFormation-Nordic Journal of Art and Research, 4(2). | en_US |
dc.identifier.issn | 1893-2479 | en_US |
dc.identifier.other | FRIDAID 1310396 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/3163 | |
dc.description.abstract | Artikkelen utforsker kunstdidaktikken fra et teoretisk begrepsutviklingsperspektiv og
fremviser temanummerets fokus på marginale røster i og gjennom kunsten. Forfatterne belyser hvordan
kunsten kan bidra med et mulighetsrom for å realisere et reelt kulturelt demokrati i samfunnet ved hjelp
av samtidskunsteksempler og forslag om å utvikle en estetisk vitenskapsteori. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo og Akershus | en_US |
dc.relation.ispartofseries | InFormation-Nordic Journal of Art and Research;482) | en_US |
dc.subject | Marginalitet | en_US |
dc.subject | utenforskap | en_US |
dc.subject | kunstdidaktikk | en_US |
dc.subject | estetikk | en_US |
dc.subject | VDP::Humaniora: 000::Kunsthistorie: 120::Folkekunst, kunsthåndverk: 123 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283 | en_US |
dc.title | Kunstdidaktikkens møte med marginale røster | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.description.version | This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. | en_US |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.7577/if.v4i2.1539 | en_US |