Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAustestad, Annaen_US
dc.contributor.authorLutnæs, Evaen_US
dc.date.accessioned2014-04-03T11:35:42Z
dc.date.available2014-04-03T11:35:42Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.citationAustestad, A., & Lutnæs, E. (2009). Tilnærminger til teknologi og design i grunnskolen.–Nysgjerrig, skapende, kritisk?. FORMakademisk, 2(1).en_US
dc.identifier.issn1890-9515en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 344701en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1954
dc.description.abstractHva skal elevene lære i emnet Teknologi og design (T&D) i grunnskolen? Hvorfor skal elever lære T&D? I denne artikkelen undersøker vi hvilke didaktiske begrunnelser for T&D som gir seg til kjenne i undervisningsmateriell hentet fra sentrale aktører innen T&D. Det skisseres fire ulike tilnærminger i aksen mellom design og teknologi som svar på disse spørsmålene. Det argumenteres for at den teknologi- og designforståelse som ligger til grunn for under­vis­nings­praksis får konsekvenser for hvordan emneområdet begrunnes, operasjonal­iseres og hvilken kompetanse elevene sitter igjen med etter opplæringenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherFORMakademisken_US
dc.relation.ispartofseriesFORMakademisk;2(1)en_US
dc.subjectDesigndidaktikken_US
dc.subjectTeknologi og designen_US
dc.subjectKunnskapsløfteten_US
dc.subjectGrunnskolenen_US
dc.subjectVDP::Teknologi: 500::Industri- og produktdesign: 640en_US
dc.titleTilnærminger til teknologi og design i grunnskolen. Nysgjerrig, skapende, kritisk?en_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionThis work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.7577/formakademisk.61


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel