Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSpetalen, Halvoren_US
dc.contributor.authorSannerud, Ronnyen_US
dc.date.accessioned2014-01-10T10:22:53Z
dc.date.available2014-01-10T10:22:53Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.citationSpetalen, H. & Sannerud, R. (2013). Erfaringer med bruk av simulering som transferstrategi. Nordic Journal of Vocational Education and Training, 3en_US
dc.identifier.issn2242-458Xen_US
dc.identifier.otherFRIDAID 1077762en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1761
dc.description.abstractI denne artikkelen stiller vi spørsmålet: Er simulering egnet som læringsaktivitet når spesifikk praksis er tenkt trent og overført fra en simuleringskontekst til en nærmere bestemt anvendelseskontekst? For å besvare dette spørsmålet presenterer vi erfaringer fra tre single - case der ulike former for simulering er benyttet som transferstrateg i. M aterialet fra disse tre casene viser at flere faktorer ved simuleringen og transferkonteksten har betydning for om simulering egner seg som transferstrategi. Dette gjelder særlig faktorer som kontekstlikhet, overlappende arbeidsoppgaver, vektlegging av grensekryssingen mellom simuleringskontekst og anvendelseskontekst og i hvilken grad anvendelseskonteksten inviterer til bruk av erfaringer gjort i simuleringskonteksten.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherÅbo akademis förlagen_US
dc.relation.ispartofseriesNordic Journal of Vocational Education and Training;3en_US
dc.subjectTransferstrategieren_US
dc.subjectSimuleringen_US
dc.subjectLæringsaktiviteteren_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.titleErfaringer med bruk av simulering som transferstrategien_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel