• Collaborative Writing through iPad Sharing 

      Engen, Bård Ketil; Giæver, Tonje Hilde; Mifsud, Louise (Peer reviewed; Journal article, 2017)
      In this paper, we present the findings from a study on the collaborative use of tablets (iPads) in a third-grade primary classroom in Norway where pupils worked on creating fairy tales. The pupils had been using iPads since ...
    • The emerging promise of touchscreen devices for individuals with intellectual disabilities 

      Kversøy, Kjartan Skogly; Kellems, Ryan O.; Alhassan, Abdul-Razak Kuyini; Bussey, Heidi C.; Kversøy, Sofie Daae (Multimodal Technologies and Interaction;volume 4, issue 4, Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Abstract This article explores the emerging promise touchscreen devices hold for individuals with intellectual disabilities (ID). Many individuals with ID that struggle to read, write or use voice assisted strategies can ...
    • Lærere i en digital skolehverdag: valg og begrunnelser knyttet til nettbrettbruk. 

      Kollerud, Joakim (Master thesis, 2021)
      Formålet med denne undersøkelsen har vært å finne ut hvilke valg lærere tar og hva slags begrunnelser som ligger bak valgene med tanke på bruk av digitale læringsverktøy. Oppgaven er avgrenset til bruk av nettbrett og ...