Blar i Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) på emneord "Naturfagdidaktikk"
Viser treff 1-6 av 6
-
Begrepslæring i naturfag
(Bachelor thesis, 2018-04)Temaet for denne bacheloroppgaven er elevers begrepslæring i naturfag. Problemstilling er «Hvordan arbeider lærere med lærestoffet og legges til rette slik at læring og begrepsforståelse finner sted i naturfag? Bakgrunnen ... -
Dybdelæring og videobruk - En casestudie om hvordan videoer kombinert med læringsaktiviteter kan fremme ungdomsskoleelevers dybdelæring i naturfag
(Master thesis, 2021)Videoer har for lengst inntatt hverdagen vår. Selv om videoer kanskje er mest beryktet som underholdningsmateriale, har videoer etter hvert fått en vesentlig rolle i opplæringssammenheng. Denne masteroppgaven dreier seg ... -
Hvordan kan omvendt undervisning brukes for å øke elevenes forståelse i naturfag?
(Bachelor thesis, 2018-04)Temaet for denne oppgaven er omvendt undervisning. Nå til dags er det flere skoler som er i ferd med å bli fulldigitale skoler. Bruk av digitale verktøy er en av de grunnleggende ferdighetene elever skal kunne, og læreren ... -
Museum som alternativ læringsarena i naturfag: En kvalitativ studie av hvordan museum kan inkorporeres i naturfagundervisningen på mellomtrinne
(Master thesis, 2022)I denne studien har vi undersøkt hvordan lærere kan bruke museum som alternativ læringsarena i naturfag. Bakgrunnen er naturfagets økte fokus på undring, nysgjerrighet, og praktisk og utforskende arbeid, etter at den nye ... -
Museum som læringsarena
(Bachelor thesis, 2018-04-30)Min bacheloroppgave er basert på en kvalitativ studie, hvor jeg har valgt å undersøke hvordan læring skjer utenfor klasserommet. Jeg har tatt utgangspunkt i Zoologisk museum i Oslo som en læringsarena, og bruker observasjon ...