Blar i Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) på emneord "Argumentation"
Viser treff 1-2 av 2
-
«Det jeg ofte ser er at elevene ikke har noe struktur på argumentene sine» En kvalitativ studie av tre norsklæreres arbeid i førskrivingsfasen for å støtte elevene i å argumentere i en konkret skrivesituasjon
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven plasserer seg innenfor skrivedidaktikk i norskfaget og omhandler argumenterende skriving knyttet til førskrivingsfasen. Problemstillingen for oppgaven er: Hvordan underviser tre lærere på mellomtrinnet ... -
Hvordan fremme kritisk tenkning i grunnskolen? Forskningsbaserte forslag
(Norsk pedagogisk tidsskrift;2-2020 || Årgang 104, Journal article; Peer reviewed, 2020-05-26)Til tross for fokus på kritisk tenkning som en nødvendig ferdighet, er det få som har kommet med tiltak for hvordan lærere kan støtte utvikling av denne typen tenkning blant elever i den norske skolen. Vi tar et grep om ...