Browsing Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) by Subject "Ferdigheter"
Now showing items 1-8 of 8
-
Digitale verktøy i bygging av yrkeskompetanse på Restaurant- og matfag, Vg2 Kokk- og servitørfag
(MAYP;2014, Master thesis, 2014)Under tittelen Digitale verktøy i bygging av yrkeskompetanse på Restaurant- og matfag, Vg2 Kokk- og servitørfag presenteres min masteroppgave. I 2006 ble Kunnskapsløftet innført, og med innføringen av Kunnskapsløftet kom ... -
Dokumentanalyse av diskursen om innføring av programmering i skolen
(MAIKT-MASTER;2019, Master thesis, 2019)Denne masteroppgaven har som mål å foreta en dokumentanalyse rundt diskursen som har ført til, eller er i ferd med å føre til innføringen av programmering som en obligatorisk del av grunnskolen. Bakgrunnen eller ... -
Evner i kroppsøving: En kvalitativ studie om kroppsøvingslæreres forståelse og verdisetting av elevers evner i kroppsøvingsfaget
(Master thesis, 2022)Denne undersøkelsen retter seg mot kroppsøvingslæreres forståelse og verdisetting av elevers evner i kroppsøvingsfaget med problemstillingen: Hvilken forståelse har et utvalg kroppsøvingslærere av elevers evner i forbindelse ... -
Improving my professional practice and students’ learning skills through action learning in economics education: a pedagogical action research conducted at dr. JG-Must, South Sudan
(MAYP;2012, Master thesis, 2012)Being aware of dynamic learning environment especially in the 21st century and the need to develop and promote learner centred approaches, this study underscores the significance of an Action Learning in Economics education ... -
Konkurranse i kroppsøving: En kvalitativ analyse av hvordan 10. klasseelever opplever konkurranseaspektet i kroppsøvingsfaget
(SKUT;2019, Master thesis, 2019)Studien har som hensikt å skaffe innsikt i hvordan elever i skolen opplever konkurranseaspektet i kroppsøvingsfaget. Oppgavens hovedfunn viser at idrettslige ferdigheter spiller en sentral rolle for opplevelsen av ... -
Kulturelle verktøy i endring – læreres perspektiver på elevers kompetansebehov for deltagelse i det digitale samfunnet
(Master thesis, 2022)Formålet med denne masteroppgaven har vært å utforske hvilke kompetanser lærere vektlegger som viktige for elevenes deltagelse i det digitale samfunnet. Bakgrunnen for studien er at digitalisering har endret samfunnet ... -
Teknologi og design i grunnskolen
(MAYP;2013, Master thesis, 2013)Samfunnet forandrer seg stadig fortere og kunnskap om teknologi kreves i stadig større grad av privatpersoner og profesjonelle i alle yrker, nasjonalt og globalt. Behovet for opplæring og etterutdanning er økende. For å ... -
Vurdering – hva kan kjennetegne ulike kompetansenivåer hos yrkesutøvere?
(MAYP;2012, Master thesis, 2012)Bakgrunnen for denne studien var min oppfatning om manglende sammenheng mellom elever og lærlingers behov for kompetanse, målet for opplæringen, og hva som vektlegges ved vurdering av kompetansenivå. Problemstilling i ...