Browsing Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) by Subject "Affekt"
Now showing items 1-3 of 3
-
Hvilke pedagogiske repertoar er nødvendig å kunnskape om for å utvide rommet for annerledeshet i utdanningssystemet?
(Master thesis, 2021)Jeg har vært sammen med barn som er annerledes hele mitt yrkes aktive liv. Mine år med stadig innblikk i andre måter å være på i verden gjør at jeg ikke lenger finner det tilstrekkelig å fortsette reproduksjonen av forståelsen ... -
Når glede blir et ideal - En studie av programmet Grønne tanker – glade barn og barneboken Sint og glad i barnehagen
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgavens sentrale tema er en undersøkelse av programmet Grønne tanker glade barn. Dette er en materialpakke som kan brukes som en av barnehagens metoder for å stimulere barns tanke- og følelsesbevissthet. ... -
Posthumanisme/nymaterialisme og nomadisme - affektive brytninger av barnehagens observasjonspraksiser
(Nordisk Barnehageforskning;11(1), Journal article; Peer reviewed, 2015)This article challenges observation as a method in early childhood, justified as a mapping tool for creating knowledge about children. Observation as data material is about writing down already known categorisation about ...