Blar i Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) på tittel
Viser treff 2110-2129 av 2367
-
Trosrepresentanters og KRLE-læreres erfaringer med og refleksjoner om ekskursjonsinnhold
(Master thesis, 2022)Ekskursjoner med besøk til tros- og livssynssamfunn er en mulig, men omdiskutert arbeidsmåte i KRLE-faget. Denne oppgaven utforsker hvilke erfaringer og refleksjoner trosrepresentanter og KRLE-lærere har knyttet til ... -
Troubleshooting in Norwegian Sign Language: A conversation analytic approach to other-initiations of repair in multiperson Norwegian Sign Language interaction, and ways to communicate conversation analytical data on signed languages in printed and online publications
(OsloMet Avhandling 2021;Nr 33, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2021)I denne avhandlinga presenterer jeg en studie av samtaler mellom døve kollegaer på norsk tegnspråk, og hvordan de underveis i samtalen løser problemer med å oppfatte eller forstå. Studien er gjort innenfor den metoden og ... -
Trying to understand the extreme: school children's narratives of the mass killings in Norway July 22, 2011
(Psychology research and behavior management;8, Journal article; Peer reviewed, 2015-02-04)School-aged children have limited resources for coping with exposure to highintensity media coverage of terrorist events. This study explores pupils’ meaning-making process of their indirect, media-communicated encounters ... -
Trøstens gåter og manifestasjoner - En kvalitativ studie av voksnes trøstende samspill med barn på småbarnsavdeling
(Master thesis, 2023)Gjennom denne masteroppgaven belyses det trøstende samspillet mellom den voksne omsorgsgiveren og barn på småbarnsavdelinger. Når disse barnas kroppslige og i hovedsak nonverbale, affektuttrykk gjennom gråten blir trøstet ... -
Tverrfaglig undervisning om kropp og helse: Hvilke utfordringer og muligheter ser lærere i ungdomskolen i tverrfaglig undervisning om kropp og helse?
(Master thesis, 2020)I forbindelse med Fagfornyelsen og innføringen av det tverrfaglige temaet «Folkehelse og livsmestring», har jeg vært en del av et prosjekt hvis formål har vært å blant annet utvikle undervisningsmetoder som er tverrfaglige, ... -
Tverrfaglighet og relevans: Et virkemiddel for å utvikle elevenes yrkeskompetanse
(MAYP;2019, Master thesis, 2019)Denne master oppgaven handler om å utvikle en yrkesrelevant tverrfaglig undervisning for elevene på Vg1 Teknikk og industriell produksjon ved en yrkesskole på Vestlandet. Der et lærerteam i et gjensidig samarbeid, la til ... -
Tømrerlærlinger og yrkesstolthet
(MAYP;2018, Master thesis, 2018)Vi lever i en tid der manuelt arbeid har mistet noe av sin status. Samfunnet etterspør på samme tid håndverk av høy kvalitet. Yrkesstolte håndverkere har tradisjonelt sett sørget for og sikret denne kvaliteten. Samtidig ... -
«Ubehagets pedagogikk» – en inngang til kritisk refleksjon og inkluderende undervisning?
(FLEKS;Vol 6 No 1, Journal article; Peer reviewed, 2019)“Pedagogy of discomfort” was first introduced by Boler in 1999 as a teaching practice that invites educators and students to engage in critical inquiry regarding values and norms, and to examine constructed self-images and ... -
Uformell økonomi
(Student paper, others, 2017)Til vårt feltarbeid i Otjiwarongo, Namibia valgte vi temaet uformell økonomi. Vi visste på forhånd at den uformelle sektoren i regionen var stor. Mer presist hadde vi et ønske om å se nærmere på hvordan arbeidsforholdene ... -
Unconventional material practice in art education at Kyambogo University: Encouraging student teachers to embrace innovative approaches towards studio practice
(MAYP;2016, Master thesis, 2016)The study was carried out under a purpose; to carry out studio experimentation with selected unconventional media from environment to create designs and positively empower learners towards innovative studio practice. It ... -
Under What Conditions Do Rural Schools Learn From their Partners? Exploring the Dynamics of Educational Infrastructure and Absorptive Capacity in Inter-Organisational Learning Leadership
(Nordic Journal of Comparative and International Education;Vol 3 No 4 (2019): General issue: Nordic Comparative and International Education Moving Forward, Journal article; Peer reviewed, 2019-12-11)This case study was designed to explore the strategies and actions that high performing schools with sus-tainable results employ at the district level in arural part of Norway. The district subjected to the study is ... -
Understanding FGM/C in Ethiopia through looking at FGM/C interventions done by INGOs/NGOs and Ethiopian government policy
(Master thesis, 2020)In order to build on the momentum achieved to date and in line with Sustainable Development Goal 5.3 on the elimination of child marriage, the government of Ethiopia launched a comprehensive National Roadmap to End Child ... -
Understanding parents’ perceptions of education : parental involvement and home-school interaction in two South African communities
(Master thesis, 2012)The purpose of this thesis was to gain a deeper understanding of parents’ perceptions of education in South Africa, and the connection that can be made between these perceptions and their involvement and interaction with ... -
Understanding social and cultural aspects of teachers’ digital competencies
(Comunicar;n. 61, v. XXVII, Journal article; Peer reviewed, 2019-05-10)Many European governments, including Norway, have ambitious educational policies regarding digitalisation. Many businesses and policymakers pay great attention to the use of digital technologies in education in order to ... -
Understanding teachers' uncertainty in encounters with pupils with experiences of domestic violence
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Understanding The Ambiguity And Uncertainty In Creative Processes When Using Arts-Based Methods In Education And Working Life
(Organizational Aesthetics;4(1), Journal article; Peer reviewed, 2015-07-31)This article is based on the understanding that every human being has a creative potential and that a deliberate use of longitudinal artistic work and creative processes in everyday life can enhance individual and group ... -
Understanding the Role of Gamification in Fostering Literacy Development and Student Motivation: A Literature Review
(Master thesis, 2023)In recent years, the concept of gamification has gained popularity in education due to its ability to promote student engagement and motivation towards learning activities. This thesis investigates the effectiveness of ... -
Understanding the role of local communities in forest concessions management: a participatory forest management initiative in South Sudan
(MAYP;2012, Master thesis, 2012)This research project is a Participatory Forest Management initiative aiming at understanding the role of local communities with emphasis on their participation in the management of forest concession projects. Its long-term ... -
Underveis i Google Drive: Læreres opplevelse av en LMS som vurderingsverktøy
(Master thesis, 2015)Denne masteroppgaven har som mål å gi innsikt i læreres opplevelse av bruken av et digitalt vurderingsverktøy. Problemstillingen lyder: Hvordan opplever lærere å bruke Google Drive som vurderingsverktøy? Gjennom belysning ... -
Undervisning i digitale ferdigheter på yrkesfag: Et kvasieksperimentelt forskningsprosjekt med undervisning i nettsøk, navigasjon og kildekritikk
(MAYP;2020, Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven tar utgangspunkt i antakelsen om at noen elever på Vgs har svake digitale ferdigheter, noe som vil gjøre det vanskelig å møte de endringer som kan komme i fremtidens yrker. Den regjeringsoppnevnte ...