Blar i LUI - Institutt for barnehagelærerutdanning på emneord "Higher education"
Viser treff 1-2 av 2
-
Aktiv læring her og nå, men hva aktiveres for fremtiden? Dramaturgiske perspektiver på underviserens rolle i meningsskapende undervisningspraksiser
(UNIPED;Årgang 44, nr. 2-2021,, Peer reviewed; Journal article, 2021-06-16)Artikkelen undersøker om et dramaturgisk perspektiv kan utvide forståelsen av aktiv læring i høyere utdanning. Både dramaturgen og lærerutdanneren har som arbeidsoppgave å aktivere et faglig innhold slik at handlinger, ... -
Evaluation of the outcome of European students-teachers' participation in the Erasmus Exchange Programme (2008-2011): A survey of students' knowledge, thoughts and feelings before and after their Erasmus exchange.
(Journal of the European Teacher Education Network;9, Journal article; Peer reviewed, 2014)The purpose of this study was to evaluate some teacher-students’ outcome of their Erasmus exchange, analyse the practice of the exchange programme, share experiences and good practice and initiate a process of quality ...