Blar i LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap på forfatter "Palm, Kirsten"
-
«Den første lese- og skriveopplæringen – en kvalitativ studie om læreres erfaringer med rask bokstavprogresjon»
Strand, Hilde Aas (Master thesis, 2018)Denne oppgaven er skrevet i forbindelse med min masterutdanning i begynneropplæring ved OsloMet – storbyuniversitetet. Tema for oppgaven er den første lese- og skriveopplæringen, der fokus er på bokstavinnlæring. Barna som ... -
«Kan jeg få fritak fra nynorsk?» En kvalitativ studie av flerspråklige elevers holdninger og utfordringer knyttet til nynorskopplæring ved utvalgte skoler i Oslo og Akershus
Hanif, Sara Mahwash (Master thesis, 2018)Denne oppgaven handler om flerspråklige elever på tiende trinn på to ungdomsskoler, som har opplæring og vurdering i nynorsk. Den ene skolen har en høy andel flerspråklige elever og den andre skolen har færre ... -
«Man må jo ha noe håndfast å vise til også» - En kvalitativ studie av fire læreres erfaringer og synspunkter på kartlegging og vurdering av innføringselever
Håland, Nora Hinojosa (Master thesis, 2020)Utgangspunktet for denne oppgaven er å se på hvordan innføringslærere kartlegger og vurderer andrespråkselever i overføringen fra innføringsklasser til ordinære klasser. Oppgaven tar utgangspunkt i tre forskningsspørsmål ... -
Veiledet lek og kommunikativ skriving i førsteklasse
Kokvoll, Eline (Master thesis, 2022)Formålet med dette masterprosjektet har vært å utvikle kunnskap om hvordan lek og skriving kan forenes i en lekbasert pedagogikk for de yngste elevene i skolen. Kunnskap om sammenheng mellom lek og læring etterlyses spesifikt ...