Blar i SVA - Consumption Research Norway (SIFO) på emneord "Digital marketing"
Viser treff 1-2 av 2
-
«– Det er lett å se hvilke kjønn reklamer er ment for. Det er ikke noe mellomting»: En studie av ungdoms fortolkning av kjønn i reklame på sosiale medier
(Tidsskrift for kjønnsforskning;Årgang 45, nr. 2–3, Peer reviewed; Journal article, 2021)Denne artikkelen undersøker hvordan ungdom fortolker kjønn i markedsføring på sosiale medier. Artikkelen bygger på fokusgruppeintervjuer med 54 ungdommer og unge voksne mellom 15-22 år om deres digitale hverdag. Analysen ... -
Livsstil til salgs: om influensermarkedsføring på sosiale medier og hvordan ungdom påvirkes
(Nordisk tidsskrift for ungdomsforskning (NTU);Årgang 2, nr. 1-2021, Peer reviewed; Journal article, 2021-05-26)Ni av ti norske ungdommer er på sosiale medier hvor de blir eksponert for store mengder markedsføring fra digitale personligheter med stor påvirkningskraft – såkalte influensere. Vi vet at denne type markedsføring appellerer ...