Blar i Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) på emneord "Professionalism"
Viser treff 1-3 av 3
-
Har «øyeblikkets pedagogikk» fortsatt en plass i barnehagen?
(Nordisk Barnehageforskning;, Peer reviewed; Journal article, 2022)I denne artikkelen undersøker vi hvordan barnehagelærerens rom til å lytte, og kraft til å fokusere på de barna som er til stede her og nå, kan aktiveres, og om et begrep som «øyeblikkets pedagogikk» har en plass i barnehagen. ... -
Learning from differences - towards professionalism via international course
(Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE);Vol 2 No 4 (2018): General Issue: Research in Comparative Education Revealing the Work Ahead in Ensuring Respect for Inalienable Right, Journal article; Journal article; Peer reviewed, 2018-12-15)This paper presents a case study of an intensive international course aimed at pre-service teachers and having a focus on inclusion. The course was funded by Nordplus. Twenty-three students from six Baltic and Nordic ... -
'Ressursorientert tilnærming til språklig og kulturelt mangfold': Diskursive lesninger av inkludering i barnehagen
(Journal article; Peer reviewed, 2012-09)This article critically questions how contemporary multicultural pedagogical work for inclusion in Norwegian children’s centers is described in government documents. We find in these documents that what is named as a ...