Blar i Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) på emneord "Norsk"
Viser treff 1-4 av 4
-
Elevene, litteraturen og lærebøkene i norsk på ungdomstrinnet
(Chapter; Peer reviewed, 2013)Hvilket forhold har ungdomsskoleelever til den litteraturen de leser i norskfagets lærebøker? Hvordan fungerer lærebøkene, og hvilke didaktiske utfordringer har lærerne som skal formidle læreboklitteraturen til elevene på ... -
Inkluderende undervisning ved høytlesning av bildebok
(Master thesis, 2022)I denne oppgaven har vi undersøkt hvordan høytlesning av bildebok kan bidra til inkluderende undervisning i begynneropplæringen. I tillegg har vi undersøkt ulike årsaker til at bildeboka er en lite utnyttet ressurs i ... -
Lærebøkenes bidrag i arbeidsrettet norskopplæring for voksne innvandrere. En kvalitativ analyse av hvordan lærebøkene som brukes i opplæringen i Norsk og samfunnskunnskap for voksne innvandrere svarer på kravet om arbeidsrettet opplæring
(Master thesis, 2018)Denne oppgaven er en norskdidaktisk masteroppgave levert på studieprogrammet Skolerettet utdanningsvitenskap ved OsloMet – storbyuniversitetet, høsten 2018. Oppgaven er en kvalitativ analyse av tre lærebøker som brukes ... -
Nabospråkspill i begynneropplæringen - Utviklingen av nabospillet
(Master thesis, 2022)I vår entreprenørielle masteroppgave har vi utviklet et brettspill med en tilhørende nettside, til bruk i begynneropplæringen. Oppgaven er et bidrag som tar sikte på å gjøre undervisning i nabospråkene dansk, svensk og ...