Blar i Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) på emneord "Kreativitet"
Viser treff 1-4 av 4
-
Et aksjonsforskningsprosjekt om å bygge en gokart for å realisere dybdelæring
(MAYP;2022, Master thesis, 2022)Dybdelæring er et sentralt begrep i fagfornyelsen. Målet er at elevene skal ha en varig og god forståelse av det de lærer, i motsetning til overflatisk faktakunnskap. Det er også et viktig mål med dybdelæring at elevene ... -
Hvordan kan programmering benyttes i musikkundervisningen for å fremme elevenes kreative evner?
(Master thesis, 2019)Kreativitet er en egenskap som av mange blir ansett som viktig i fremtiden, og kreative evner blir omtalt som en av de viktigste «21st Century Skills». Samtidig har det i norsk skole de siste årene blitt et økende fokus ... -
Kreativitet i matematikklasserommet - En fenomenografisk studie av matematikklæreres forestillinger om kreativitet i matematikk
(Master thesis, 2022)I samfunnet er det et økende behov for kreativ kompetanse, for å imøtekomme fremtidige samfunnsendringer og -problemer (NOU 2014: 7, 2014). Utviklingen av elevers kreative evner har derfor blitt en tydeligere målsetning i ... -
Kunstbasert læring i utvikling av yrkeskompetanse: Erfaringer fra studier ved Yrksefaglærerutdanningen, OsloMet-storbyuniversitetet
(Scandinavian Journal of Vocations in Development;Årg 4, Nr 1, Journal article; Peer reviewed, 2019)Det er behov for et utvidet kompetansebegrep i fremtidens skole (NOU, 2014:7, 2015:8). Denne artikkelen undersøker på hvilken måte kunstbasert læring kan bidra til å styrke fag- og yrkeskompetansen. Den utforsker om denne ...