Blar i Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) på emneord "Dialog"
Viser treff 1-5 av 5
-
En kvalitativ studie om hvordan lærere på mellomtrinnet forstår og bruker dialogiske klassesamtaler
(Master thesis, 2022)Formålet med denne masteroppgaven har vært å lære om og undersøke hvilke erfaringer lærere har med dialogiske klassesamtaler. Oppgaven bygger på en forståelse om at en dialogisk tilnærming til undervisningen er med på å ... -
Fra monolog til dialog: Et aksjonsforskningsprosjekt i samarbeid med guidene på Freia
(MAYP;2019, Master thesis, 2019)Denne masteroppgaven er et aksjonsforskningsprosjekt på min arbeidsplass Freialand med mål om å skape en tettere dialog. Problemstillingen er ”Hvordan kan vi forbedre kvaliteten på guidingen gjennom en tettere dialog?” Jeg ... -
Kunstmøtet som estetisk erfarings - og læringsprosess. En undersøkelse av små barns møter med skulptur
(Techne A;17, Journal article; Peer reviewed, 2011)Hensikten med denne artikkelen er å belyse små barns møter med kunst gjennom kroppslig interaksjon. Artikkelen bygger på en undersøkelse gjennomført i en småbarnsavdeling i en Oslobarnehage. Hensikten med undersøkelsen ... -
Organisasjonslæring som deltakelse i praksis - et aksjonsforskningsprosjekt i skolen som organisasjon
(MAYP;2018, Master thesis, 2018)Organisasjonslæring som deltakelse i praksis er et aksjonsforskningsprosjekt gjennomført ved en videregående skole med yrkesfaglige utdanningsprogram. Bakgrunn for studien henger sammen med behovet for å samordne innsatsen ... -
Prosjekt til fordypning: hvordan kan elever medvirke i tilrettelegging av prosjekt til fordypning slik at det blir relevant i forhold til elevenes yrkesvalg
(Master thesis, 2010)Dette er et aksjonsforskningsprosjekt gjennomført på Vg1 Design og håndverk (heretter forkortes til DH) i den videregående skole i Rogaland fylkeskommune. Aksjonsgruppen var lærere på Vg1 DH/teamet, elever på Vg1 DH og ...