Blar i Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) på forfatter "Forssell, Henrik"
-
Elevers resonnering og argumentasjon i matematikk: En kvalitativ studie av elevers resonnering og argumentasjon i arbeidet med problemløsningsoppgaver
Gjerde, Markus (Master thesis, 2022)In this study, I have explored how groups of students work together to solve problem-solving tasks in mathematics. The purpose of this was to examine the students' reasoning and argumentation. The study's research question ... -
Kreativitet i matematikklasserommet - En fenomenografisk studie av matematikklæreres forestillinger om kreativitet i matematikk
Berg, Per (Master thesis, 2022)I samfunnet er det et økende behov for kreativ kompetanse, for å imøtekomme fremtidige samfunnsendringer og -problemer (NOU 2014: 7, 2014). Utviklingen av elevers kreative evner har derfor blitt en tydeligere målsetning i ... -
Programmering i norske lærebøker i matematikk
Stokkenes, Johannes Habbestad (Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven handler om programmering i matematikkfaget. I arbeidet med Fagfornyelsen ble det fastsatt nye læreplaner i norsk skole, og det ble vedtatt at programmering skulle bli en integrert del av matematikkfaget. ... -
Programmering med et matematisk læringspotensial - En studie om til hvilken grad lærere knytter arbeidet med programmering opp mot det matematikkfaglige læringsutbytte i undervisningen
van der Linden, Mischa (Master thesis, 2022)I denne oppgaven har det blitt sett på implementering av programmering i matematikkfaget. Utgangspunktet for oppgaven er problemstillingen: Til hvilken grad knytter lærere det matematikkfaglige læringsutbyttet til arbeidet ... -
Tiltak for elever som er i matematikkvansker. En litteraturstudie
Hadland, Kamilla (Master thesis, 2023)Hensikten med denne masteroppgaven er å fremstille en systematisk oversikt over nyere forskning på tiltak som fremmer matematikkferdighetene til elever som strever med faget. Problemstillingen er: Hvilke tiltak fremmer ...