Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLavik, Randi
dc.date.accessioned2020-06-21T15:29:51Z
dc.date.accessioned2021-04-29T12:45:03Z
dc.date.available2020-06-21T15:29:51Z
dc.date.available2021-04-29T12:45:03Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.isbn82-7063-393-3
dc.identifier.issn1502-6760
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5424
dc.description.abstractMerkevarer mat var i oktober 2003 gjennomsnittlig 15 prosent lavere i Sverige enn i Norge, mens merkevarer ”non-food” var 8 prosent lavere. Dette var en reduksjon fra oktober 2002, da merkevarene samlet var 22 pro-sent lavere i Sverige enn i Norge. Denne reduksjonen i prisforskjeller skyldes valutakursendringer. Typiske grensehandelsvarer var anslått til å være 42 prosent lavere i febr/mars 2004. I mars 2004 var vin gjennom-snittlig 31 prosent billigere i Sverige enn i Norge, mens brennevin var 12 prosent billigere i Sverige enn i Norge. Prisspredning på merkevarer og typiske grensehandelsprodukter er stor både i Norge og Sverige. Tilknyttede prosjekter Pris og konkurranseno_NB
dc.publisherOslo, SIFO
dc.relation.ispartofseriesFagrapport 3-2004
dc.subjectSIFO, PublikasjonSIFO, RapporterSIFO
dc.titlePrisforskjeller, prisutvikling og prisspredning i Norge og Sverige – 2002, 2003 og 2004no_NB
dc.typeResearch report


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel