Show simple item record

dc.contributor.authorLavik, Randi
dc.contributor.authorSchjøll, Alexander
dc.date.accessioned2020-06-21T15:27:02Z
dc.date.accessioned2021-04-29T12:46:18Z
dc.date.available2020-06-21T15:27:02Z
dc.date.available2021-04-29T12:46:18Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5252
dc.description.abstractDenne rapporten undersøker hvordan forbrukerinteressene fungerer i hvite/brunevaremarkedet, og hvor gjennomsiktig markedet er. Hvor oversiktlig er markedet for forbrukerne? Hvor lett er det eksempel for forbrukerne å sammenligne priser? Vi har brukt vaskemaskiner som hovedeksempel for å undersøke slike spørsmål. Denne rapporten undersøker hvordan forbrukerinteressene fungerer i hvite/brunevaremarkedet, og hvor gjennomsiktig markedet er. Hvor oversiktlig er markedet for forbrukerne? Hvor lett er det eksempel for forbrukerne å sammenligne priser? Vi har brukt vaskemaskiner som hovedeksempel for å undersøke slike spørsmål. Markedet er svært konsentrert, med Elkjøp/Lefdal og Expert som de dominerende aktørene på detaljhandelssiden. Vi beregner disse to aktørene til å ha rundt 80 prosent av markedet. Vi konkluderer med at markedet er lite gjennomsiktlig siden det er vanskelig å finne identiske produkter i ulike kjeder uansett om vi snakker om vanlige butikker eller internettbutikker. Det er derfor vanskelig for forbrukerne å sammenligne produkter fra ulike leverandører, blant annet med hensyn på pris. Tilknyttede prosjekter Pris og konkurranseno_NB
dc.publisherOslo, SIFO
dc.relation.ispartofseriesFagrapport 1-2010
dc.subjectSIFO, PublikasjonSIFO, RapporterSIFO
dc.titleForbrukerinteresser i hvite/brunevaremarkedetno_NB
dc.typeReport
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/alexan/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record