Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMathisen, Anders S.
dc.date.accessioned2020-06-21T13:40:16Z
dc.date.accessioned2021-04-30T08:11:31Z
dc.date.available2020-06-21T13:40:16Z
dc.date.available2021-04-30T08:11:31Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.isbn978-82-78-94314-4
dc.identifier.issn1890-6435
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5178
dc.description.abstractRe kommune ønsket å evaluere det forebyggende barne- og ungdomsarbeidet i kommunen. I den forbindelse fikk NOVA i oppdrag å evaluere tiltaket "Aktiv i Re" (AiRe). I dette notatet har vi på bakgrunn av feltobservasjoner og intervju med ansatte og lærere i kommunen gjennomført en prosessevaluering. Vi har også analysert deler av tiltaket med utgangspunkt i teorier om forebyggende arbeid og nyere forskning om atferdsproblemer i skolen. Med aktiviteter som har fokus på sosialt samvær, naturopplevelser og mestring, ønsker de ansatte i AiRe å styrke elevenes sosiale ferdigheter. Vår evaluering viser at tiltaket har gode forutsetninger for å kunne styrke barns sosiale kompetanse og at dette på sikt vil kunne forebygge større atferdsproblemer blant barn og unge i Re kommunen. Vår hovedkonklusjon er at tiltaket samlet sett har en fornuftig organisering og mange gode kvaliteter. På noe lengre sikt burde AiRe kunne være en modell for hvordan man driver forebyggende barne- og ungdoms arbeid også i andre kommuner.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Notat 6/08
dc.subjectNOVA
dc.subjectUngdom
dc.titleEvaluering av Aktiv i Reno_NB
dc.typeNotat
fagarkivet.source.pagenumber51


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel