dc.contributor.author | Seeberg, Marie Louise | |
dc.contributor.author | Hassan, Sahra Cecilie | |
dc.date.accessioned | 2020-06-21T13:35:19Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-30T07:29:48Z | |
dc.date.available | 2020-06-21T13:35:19Z | |
dc.date.available | 2021-04-30T07:29:48Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7894-414-1 | |
dc.identifier.issn | 0808-5013 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/5053 | |
dc.description.abstract | | en |
dc.description.abstract | NOVA og NIFU evaluerer tilbudet om leksehjelp 1.-4. trinn, som ble innført fra høsten 2010 i alle landets grunnskoler. Det overordnede formålet med evalueringen er å finne ut hvordan leksehjelpen utformes på skolene, og om tilbudet fungerer etter hensikten. I denne første av to rapporter fra evalueringen presenterer vi våre funn fra to kvalitative delstudier. Det første av disse er en dokumentanalyse av planlegging av og informasjon om tiltaket i staten og i et utvalg på 19 kommuner, og av lokal implementering av ordningen i de 19 kommunene. Andre delstudie retter søkelyset mot leksehjelpen slik den er implementert og utføres i praksis i et utvalg på fire skoler, med datamateriale fra feltarbeid på leksehjelpen i hver skole, og fra intervjuer utført i tilknytning til hver av de fire skolene. | no_NB |
dc.publisher | Oslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA | |
dc.relation.ispartofseries | NOVA Rapport 3/12 | |
dc.subject | NOVA | |
dc.title | "Litt vanskelig at alle skal med!" | no_NB |
dc.type | Research report | |
fagarkivet.source.pagenumber | 217 | |