Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBakken, Anders
dc.contributor.authorSletten, Mira Aaboen
dc.contributor.authorSmette, Ingrid
dc.contributor.authorDæhlen, Marianne
dc.contributor.authorHaakestad, Hedda
dc.date.accessioned2020-06-21T13:35:19Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:30:02Z
dc.date.available2020-06-21T13:35:19Z
dc.date.available2021-04-30T07:30:02Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.isbn978-82-7894-408-0
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5051
dc.description.abstracten
dc.description.abstractDenne rapporten er den andre i evalueringen av Arbeidslivsfaget – et forsøksfag innført på ungdomstrinnet som et alternativ til å lære seg fremmedspråk. I denne andre underveisrapporten undersøker vi hvordan elevene og lærerne som har deltatt i arbeidslivsfaget, opplever dette nye faget. Funnene viser at både elever og lærere viser stor entusiasme for faget, og det har blitt godt implementert på mange av skolene som deltar i forsøket. Samtidig understreker rapporten noen innebygde spenninger i faget, særlig knyttet til intensjonen om å øke elevenes grunnleggende ferdigheter og motivasjon for læring i andre fag. Evalueringen skal ferdigstilles gjennom en sluttrapport høsten 2013 etter at elevene er ferdig med arbeidslivsfagets treårige opplæringsløp.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 1/12
dc.subjectNOVA
dc.titleEtt år med arbeidslivsfagetno_NB
dc.typeResearch report
fagarkivet.source.pagenumber132


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel