dc.contributor.author | Bakken, Anders | |
dc.contributor.author | Sletten, Mira Aaboen | |
dc.contributor.author | Smette, Ingrid | |
dc.contributor.author | Dæhlen, Marianne | |
dc.contributor.author | Haakestad, Hedda | |
dc.date.accessioned | 2020-06-21T13:35:19Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-30T07:30:02Z | |
dc.date.available | 2020-06-21T13:35:19Z | |
dc.date.available | 2021-04-30T07:30:02Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7894-408-0 | |
dc.identifier.issn | 0808-5013 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/5051 | |
dc.description.abstract | | en |
dc.description.abstract | Denne rapporten er den andre i evalueringen av Arbeidslivsfaget – et forsøksfag innført på ungdomstrinnet som et alternativ til å lære seg fremmedspråk. I denne andre underveisrapporten undersøker vi hvordan elevene og lærerne som har deltatt i arbeidslivsfaget, opplever dette nye faget. Funnene viser at både elever og lærere viser stor entusiasme for faget, og det har blitt godt implementert på mange av skolene som deltar i forsøket. Samtidig understreker rapporten noen innebygde spenninger i faget, særlig knyttet til intensjonen om å øke elevenes grunnleggende ferdigheter og motivasjon for læring i andre fag. Evalueringen skal ferdigstilles gjennom en sluttrapport høsten 2013 etter at elevene er ferdig med arbeidslivsfagets treårige opplæringsløp. | no_NB |
dc.publisher | Oslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA | |
dc.relation.ispartofseries | NOVA Rapport 1/12 | |
dc.subject | NOVA | |
dc.title | Ett år med arbeidslivsfaget | no_NB |
dc.type | Research report | |
fagarkivet.source.pagenumber | 132 | |