Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTorgersen, Leila
dc.date.accessioned2020-06-21T13:33:28Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:31:54Z
dc.date.available2020-06-21T13:33:28Z
dc.date.available2021-04-30T07:31:54Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.isbn82-7894-189-0
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/4883
dc.description.abstracten
dc.description.abstractFormålet med denne rapporten har vært å beskrive bruken av IKT (herunder PC, Internett, TV-spill og mobiltelefon) blant elever på ungdomsskolen og den videregående skolen. Tilnærmingen er todelt. For det første kartlegges ungdommenes bruk av IKT med utgangspunkt i kjønn, alder, etnisitet og foreldres utdannelsesnivå. For det andre fokuseres det på kjennetegn ved ungdom som bruker ulike former for IKT, med særlig vekt på skolekarakterer, fritidsaktiviteter, samt ulike mål på risikoatferd. I rapporten ses det også på hvordan bruk av IKT kan representere nye risikoarenaer for ungdom. Dataene er basert på spørreundersøkelsen "Ung i Norge 2002", og rapporten inngår i prosjektet "En digital barndom" som er finansiert av Velferdsprogrammet i Norges forskningsråd. Prosjektet er et samarbeid mellom Universitetet i Oslo, SINTEF og NOVA.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 8/04
dc.subjectNOVA
dc.titleUngdoms digitale hverdag.no_NB
dc.typeReport
fagarkivet.source.pagenumber91


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel