Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFalch-Eriksen, Asgeir
dc.date.accessioned2020-06-07T21:06:35Z
dc.date.accessioned2021-04-29T14:06:16Z
dc.date.available2020-06-07T21:06:35Z
dc.date.available2021-04-29T14:06:16Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-82-7894-661-9
dc.identifier.issn1890-6435
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/3491
dc.description.abstractKunnskapssammenstillingen forsøker å trekke ut essensen av forskning som foreligger og som problematiserer fosterforeldrenes egne barn, erfaringer og opplevelser med henblikk på barnas forhold til fosterbarnet, til familien, seg selv og til barneverntjenesten. Det meste av forskningen er preget av bruk av kvalitative metoder, noe som i høy grad problematiserer mulighetene for å si noe generelt om barn av fosterforeldre. Å være barn av fosterforeldre innebærer et sett av utfordringer, plikter og forventninger. Dette er hva forskningen i all hovedsak avdekker. De positive erfaringene som knyttes til fosterhjem er mange, men overskygges av alle tilfellene hvor det å være et fosterhjem kan virke belastende på barn av fosterforeldre. Belastninger gjelder særlig dersom fosterbarn er jevnaldrende eller eldre, og manglende deltakelse i fosterhjemsoppdragets gjennomføring.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Notat 3/18
dc.subjectNOVA--Familie--Barn og barnevern
dc.titleBarn av fosterforeldre. Hva sier forskningen?no_NB
dc.typeNotat
fagarkivet.source.pagenumber46


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel