dc.contributor.author | Bakken, Anders | |
dc.contributor.author | Elstad, Jon Ivar | |
dc.date.accessioned | 2020-06-07T21:05:53Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T13:59:39Z | |
dc.date.available | 2020-06-07T21:05:53Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T13:59:39Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7894-426-4 | |
dc.identifier.issn | 0808-5013 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/3387 | |
dc.description.abstract | Dette er sluttrapporten fra et prosjekt der NOVA har vurdert hvorvidt skolereformen Kunnskapsløftet er et skritt i retning av å utjevne sosiale forskjeller i læringsutbytte. Funnene tyder ikke på at Kunnskapsløftet har bidratt i en slik retning – i alle fall ikke på ungdomstrinnet. Kjønn, sosioøkonomisk familiebakgrunn og innvandringsbakgrunn betyr stort sett det samme for elevenes karakterer i perioden etter at Kunnskapsløftet ble innført. I den grad det er noen endringer, går de i retning av økende ulikhet i skolen. Rapporten baserer seg på analyser av karakterene til avgangselever fra grunnskolen i perioden 2002 til 2011 og er en del av en større evaluering av Kunnskapsløftet. | no_NB |
dc.publisher | Oslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA | |
dc.relation.ispartofseries | NOVA Rapport 7/12 | |
dc.subject | NOVA | |
dc.title | For store forventninger? | no_NB |
dc.type | Report | |
fagarkivet.author.link | https://www.oslomet.no/om/ansatt/joniva | |
fagarkivet.source.pagenumber | 277 | |