Show simple item record

dc.contributor.authorØia, Tormod
dc.date.accessioned2020-06-07T21:05:32Z
dc.date.accessioned2021-04-29T13:49:25Z
dc.date.available2020-06-07T21:05:32Z
dc.date.available2021-04-29T13:49:25Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.isbn978-82-7894-302-1
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/3299
dc.description.abstractThe objective of this survey has been to observe and document youth participation and activities in different social situations and arenas in Bamble. More specifically, we have studied young people's relationship to their parents, adaptation to school life and their cultural and leisure activities. Central questions include: Who is the significant other? Is it the parents, teachers and school or is it the peer group? We have also examined values and attitudes; and use of new technology such as internet, personal computers and use of mobile telephones. One of the purposes has also been to give a description of different kind of antisocial or problematic behaviour such as use of alcohol, drugs and criminal behaviour.en
dc.description.abstractHensikten med denne undersøkelsen har vært å følge Bamble-ungdommenes deltaking og aktiviteter på ulike arenaer eller ulike områder av livet. Konkret er det sett på forholdet til foreldre, skole og kultur- og fritidsaktiviteter. Hvem er de viktigste signifikante andre? Er det foreldre og skole, eller er det jamnaldermiljøet? Videre har vi vært opptatt av verdier og holdninger og ny teknologi i form av bruk av internett, PC og mobiltelefon. Det har også vært viktig å gi en beskrivelse av ulike former for problematferd eller skeivutvikling.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 6/09
dc.subjectNOVA
dc.titleBedre enn sitt rykteno_NB
dc.typeRapport
fagarkivet.source.pagenumber91


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record