dc.contributor.author | Aasen, Berit | |
dc.date.accessioned | 2020-05-13T09:00:57Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T13:23:10Z | |
dc.date.available | 2020-05-13T09:00:57Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T13:23:10Z | |
dc.date.issued | 2020-05 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8309-308-7 | |
dc.identifier.issn | 1502-9794 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/3093 | |
dc.description.abstract | I 2017 vedtok FN sytten bærekraftsmål, som medlemslandene har sluttet seg til, og som de rapporterer på jevnlig. Bærekraftsmål 4 omhandler utdanning som favner alle og med høy kvalitet. Delmål 4.7 er utdanning om og for en bærekraftig utvikling. FN-sambandet utviklet I årene 2015-2017 en digital ressursbank, «Bærekraft», for grunnskolen og videregående skole. Ressursbanken omfatter en rekke oppgaver og læringsmateriale som kan lastes ned fra nettet. Mange lærere og skoler har tatt i bruk hele eller deler av dette digitale materialet i tverrfaglig og prosjektrettet undervisning. Denne rapporten ser debatten som har vært om hvordan rapportere på delmål 4.7, undervisning om og for en bærekraftig utvikling, og på mulighetene for å organisere følgeforskning på bruken av «Bærekraft» i klasserommet og på skolene som har tatt dette i bruk. | en |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | By- og regionforskningsinstituttet NIBR, OsloMet | en |
dc.relation.ispartofseries | NIBR-rapport;2020:10 | |
dc.subject | bærekraft | en |
dc.subject | digital læring | en |
dc.subject | FN-sambandet | en |
dc.subject | følgeforskning | en |
dc.subject | skole | en |
dc.title | Utdanning for bærekraftig utvikling – hvordan kan man organisere et følgeforskningsprosjekt av FN-sambandets digitale læringsressurs "Bærekraft" | en |
dc.type | Research report | en |
fagarkivet.source.pagenumber | 25 | en |