Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAasen, Berit
dc.date.accessioned2020-05-13T09:00:57Z
dc.date.accessioned2021-04-29T13:23:10Z
dc.date.available2020-05-13T09:00:57Z
dc.date.available2021-04-29T13:23:10Z
dc.date.issued2020-05
dc.identifier.isbn978-82-8309-308-7
dc.identifier.issn1502-9794
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/3093
dc.description.abstractI 2017 vedtok FN sytten bærekraftsmål, som medlemslandene har sluttet seg til, og som de rapporterer på jevnlig. Bærekraftsmål 4 omhandler utdanning som favner alle og med høy kvalitet. Delmål 4.7 er utdanning om og for en bærekraftig utvikling. FN-sambandet utviklet I årene 2015-2017 en digital ressursbank, «Bærekraft», for grunnskolen og videregående skole. Ressursbanken omfatter en rekke oppgaver og læringsmateriale som kan lastes ned fra nettet. Mange lærere og skoler har tatt i bruk hele eller deler av dette digitale materialet i tverrfaglig og prosjektrettet undervisning. Denne rapporten ser debatten som har vært om hvordan rapportere på delmål 4.7, undervisning om og for en bærekraftig utvikling, og på mulighetene for å organisere følgeforskning på bruken av «Bærekraft» i klasserommet og på skolene som har tatt dette i bruk.en
dc.language.isonben
dc.publisherBy- og regionforskningsinstituttet NIBR, OsloMeten
dc.relation.ispartofseriesNIBR-rapport;2020:10
dc.subjectbærekraften
dc.subjectdigital læringen
dc.subjectFN-sambandeten
dc.subjectfølgeforskningen
dc.subjectskoleen
dc.titleUtdanning for bærekraftig utvikling – hvordan kan man organisere et følgeforskningsprosjekt av FN-sambandets digitale læringsressurs "Bærekraft"en
dc.typeResearch reporten
fagarkivet.source.pagenumber25en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel