Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRaaen, Finn Daniel
dc.date.accessioned2020-05-13T08:47:04Z
dc.date.accessioned2020-08-26T06:02:06Z
dc.date.accessioned2021-04-29T08:58:46Z
dc.date.available2020-05-13T08:47:04Z
dc.date.available2020-08-26T06:02:06Z
dc.date.available2021-04-29T08:58:46Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/3089
dc.description.abstractMichel Foucaults arbeider hatt en betydelig innvirkning på profesjonsforskning, særlig de siste årtier. Det gjelder også forskning om lærerollen. Mesteparten av denne forskningen knytter seg til Foucaults tidligere produksjon, og i mer begrenset grad til hans senere arbeider. I denne artikkelen vil utfordringene til lærerollen belyses, særlig i perspektiv av Foucaults senere arbeider. I Foucaults senere arbeider bringes blant annet fokus mot sammenhengen mellom kritisk refleksjon, systemkritikk og mulighetene for selvkonstruksjon. Særlig to begreper blir stående sentralt i den videre drøfting: ”parrhesia” (frimodighet) og ”kairos” (evnen til situasjonell handling).en
dc.language.isonben
dc.publisherHøgskolen i Osloen
dc.relation.ispartofseries;nr. 12
dc.subjectLærerrollenen
dc.titleSannhet, frimodighet og profesjonalitet : En diskusjon om lærerprofesjonalitet inspirert av Michel Foucaults problematisering av begrepet ”Parrhesia”en
dc.typeWorking paperen
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/finndr/en
fagarkivet.source.pagenumber21en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel